Budowanie katedry

Wczesny sobotni poranek 22 lutego 2014 roku był czasem spotkania wycieczkowiczów z Katolickiego Klubu Turystycznego „Wędrowiec” przed wyjazdem na Magurę Małastowską. Niektórzy z nas, rozpieszczeni ciepłą i słoneczną pogodą, bojąc się zapowiadanego w prognozach deszczu, w ostatniej chwili zrezygnowali z podróży. Powinni żałować. Pięćdziesięcioro zwolenników wędrowania, wiedzących dobrze, że dopiero jak jest błotko, to jest impreza, wyjechało i nie zawiodło się. Trasa wiodąca z Banicy, przez Przełęcz i Magurę Małastowską, Ostry Dział i Obocz do Sękowej była spacerowa, a kościół w Sękowej to prawdziwa perła architektury. Na trasie napotkaliśmy w lasach cmentarze z czasów I wojny światowej i pozostałości okopów – widome znaki tragicznej historii Polaków i innych narodów Europy, gdy brat zabijał brata w imię walki za cara i cesarza.

Wyruszając wczesnym rankiem, jak zwykle prosiliśmy o Bożą Opiekę w czasie wyjazdu i szczęśliwy powrót. Przed wyjściem na trasę nawiedziliśmy XVI wieczny drewniany Kościół w Sękowej, wpisany na listę Światowego Dziedzictwa Kultury i uczestniczyliśmy w odprawionej w nim Mszy świętej. Nasz nieoceniony przewodnik Pan Zygmunt Solarski przypomniał historię związaną z tym miejscem i pobytem tu biskupa Karola Wojtyły wraz z grupą studentów wędrujących po Beskidach. Podziwiając to niezwykłe miejsce w święto Katedry Świętego Piotra i zachwycaliśmy się kunsztem naszych przodków. Czytania mszalne oraz skierowane do nas słowa przewodników duchowych zachęcały do głębszej refleksji.

Potężne katedry i piękne kościoły są zbudowane z niepozornych, zwykłych, małych elementów: kamieni, cegieł, drewna. Dopiero włożona w nie praca i mieszkający w nich Boży duch, czyni te budowle niezwykłymi: trwającymi przez lata i budzącymi podziw. Na tej samej zasadzie powinniśmy budować katedry naszego życia. Trzy podstawowe elementy: Słowo Boże, Liturgia i Wspólnota jednoznacznie wyznaczają płaszczyznę, na której rozpoczyna się układanie kolejnych drobnych detali z naszej codzienności. Ożywione świadectwem naszej wiary na pewno pozostaną w pamięci kolejnych pokoleń i nie pozwolą, abyśmy popadli w niepamięć. Takie niezniszczalne katedry zbudowali ze swojego życia święci i błogosławieni. Czasem dokonywali niezwykłych czynów, ale większość żyła zwyczajnie i tworzyła wielkie dzieła ze swojej codzienności. Pomimo upływu wielu wieków nadal o nich pamiętamy. Dlaczego my nie możemy pójść ich śladem?

Jeśli jeszcze nie zaczęliśmy takiego budowania, to podejmijmy je już dziś, a udział w nabożeństwach zbliżającego się czasu Wielkiego Postu, gdzie we Wspólnocie uczestniczymy w Liturgii i rozważamy Słowo Boże, będzie dobrą okazją do praktycznego określenia wszystkich trzech kamieni węgielnych wznoszonej budowli. Codzienne dobre słowo, rzetelna praca i przykład wiary niech staną się cegiełkami, które ułożone jedna na drugiej, we właściwym porządku, pozwolą na postanie potężnego dzieła. Dzielenie się z potrzebującymi pozwoli dobrze zwieńczyć ten gmach.

Zapraszamy do zaangażowania się w życie naszej wspólnoty – Katolickiego Klubu Turystycznego. Jest otwarta dla każdego, pozwala wzmocnić ducha i ciało. Najbliższe spotkanie będzie w pierwszy piątek: 7 marca 2014 roku w budynku przy parafii pw. Św. Józefa w Rzeszowie – Staromieściu po drodze krzyżowej dla młodzieży, która pewnie będzie o 19-tej. Będzie możliwość porozmawiania i poznania nowych ludzi oraz posłuchania o niezwykłych miejscach. Kolejna sobotnia wyprawa to wyjazd 22 marca 2014 roku w Góry Słonnne – mało znane, piękne i dzikie tereny przy wschodniej granicy województwa.

Już dziś zapraszamy na wakacyjne rekolekcje wędrowne po szlakach Sudetów. Wspomnienia uczestników ubiegłorocznego wyjazdu są najlepszą rekomendacją do wzięcia udziału w siedmiodniowej wyprawie planowanej końcem lipca tego roku.

Czekamy, właśnie na Ciebie.